فینال مارت-شرکت Audi ابتدا قصد داشت تا سال 2032 فروش خودروهای بنزینی را متوقف کرده و فقط خودروهای الکتریکی عرضه کند. اما این هدف بلندپروازانه لغو شده و حالا اعلام کرده که تا 7 تا 10 سال آینده همچنان خودروهای درونسوز تولید خواهد کرد.
با این حال، مدیرعامل Audi معتقده که خودروهای الکتریکی «تکنولوژی پیشرفتهتری» هستند و تنها راه واقعی برای کاهش انتشار CO₂ در آینده محسوب میشن. برخلاف BMW و Mercedes که با ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در اروپا تا سال 2035 مخالفت کردن، Audi از این قانون حمایت میکنه.
گروه Volkswagen هم در حال توسعهی پلتفرمیه که موتور درونسوز رو فقط بهعنوان ژنراتور در خودروهای هیبریدی استفاده کنه.

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، جمعه گذشته در نمایشگاه IAA Mobility در مونیخ با مدیران برجسته صنعت خودروسازی دیدار کرد تا دربارهی مهلت نهایی سال 2035 گفتوگو کند. اگرچه هدف همچنان پابرجاست، اما بازنگری قانونی که قرار بود در سال 2026 انجام شود، به امسال منتقل شده تا فضای لازم برای تغییرات احتمالی فراهم شود.
با این حال، تصور اینکه پس از سال 2035 اجازهی تولید خودروهای تماماً بنزینی داده شود، دشوار است. حتی تأیید خودروهای هیبریدی قابل شارژ (PHEV) و مدلهای الکتریکی با موتور درونسوز بهعنوان ژنراتور (EREV) نیز احتمال کمی دارد. BMW i3 بیش از ۱۰ سال پیش این فناوری را معرفی کرد، و اگرچه تأثیر مورد انتظار را نداشت، اما فناوری EREV دوباره در حال بازگشت است.
شرکت مادر آئودی، گروه فولکسواگن، توسعهی پلتفرمی جدید را آغاز کرده که از موتور درونسوز بهعنوان ژنراتور پشتیبان استفاده میکند. این پلتفرم با نام «پلتفرم سیستمهای مقیاسپذیر» (SSP) در ۸ نسخهی مختلف برای بخشهای گوناگون عرضه خواهد شد. گزارشها نشان میدهند که آئودی قصد دارد طی چند سال آینده این فناوری را در مدل A4 به کار گیرد.
اما چرا آئودی از تعهد کامل به خودروهای تمامالکتریکی عقبنشینی کرده؟ با وجود افزایش تقاضای جهانی برای خودروهای برقی، فروش آئودی در سال گذشته با ۷.۸٪ کاهش به ۱۶۴٬۴۸۰ مشتری رسید. خودروهایی که فاقد موتور درونسوز بودند، تنها ۹.۷٪ از کل تحویلها را تشکیل دادند. بنابراین، آئودی برای ایجاد یک تحول اساسی نیاز به تمرین و آمادگی طولانیمدت دارد و راهی طولانی در پیش دارد.
منبع خبر : MSN